اَرشتات؛ ایزد بانوی من

دفترچه یادداشت شخصی

اَرشتات؛ ایزد بانوی من

دفترچه یادداشت شخصی

اَرشتات؛ ایزد بانوی من

اشتاد یا ایزدبانو اشتاد
در اساطیر ایران نام یک ایزدبانو است که ایزد روز بیست و ششم هر ماه نامیده می‌شد.
واژهٔ اشتاد در اصل ارشتاد یا ارشتات بوده که در گذر زمان به اشتاد تبدیل شده‌است.
ارشتات به معنای راستی و درستی است

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۴ آبان ۹۵، ۲۱:۵۸ - خانه سلامتی
    لایک

کسی میدونه ماده 13 چیه؟

am in | يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۷ ب.ظ

یه روزی رفته بودم سلمونی

تازه نوبتم شد و نشستم و سراج داشت بند کاور رو میبست که یهو دیدم یکی زد رو شونم

برگشتم دیدم فهیم (پسر دائیم)

فَفَم چطوری؟ اینجا اومدی چیکار (چه سوال مسخره ای)

گفت اومدم موهامو کوتاه کنم خب

آفرین، بابا خوبه؟ مامان اینا خوبن؟ چه خبرا؟

خوبن مرسی

یه الدنگی اومد تو و نشست رو صندلی انتظار و همین که باسن مبارک گرم شد سیگارشو باهاش آتیش کرد

ماها هیچی نگفتیم شاید به خاطر اینکه خودمون آلوده ایم به هر نوعی و به آلودگی دیگران اعتراضمون نمیاد

این بچه یهو برگشت گفت کسی میدونه ماده 13 چیه؟

من که رفتم تو فکر که خدا ماده 13 چیه و این چی بود پرسید

که سراج یهو گفت نمیدونم

منم گفتم نمیدونم

و الدنگم گفت منم نمیدونم

گفت اونجا زده

چشمم افتاد به تابلویی که به دیوار بود

"ماده 13 قانون اماکن عمومی: استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع میباشد"


الدنگ با سیگارش دود شد و ماهم خندمون گرفت و آفرینی گفتیم به این بچه ساده و باهوش

  • am in

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی